06 Haziran 2008

Ayşe Hatun'dan Şaşırtan Albüm: Sustuysam

Çoğunuzun bildiği üzere bir süre önce Ayşe Hatun Önal'ın elektronik altyapılı şarkılardan oluşan yeni albümü Sustuysam, Sony BMG etiketiyle yayınlandı. İnsanlar ön yargılarından dolayı o kadar kötü şarkılar bekliyorlardı ki Ayşe Hatun'dan, eli yüzü düzgün şarkılar duyduklarında çok şaşırdılar. Kötü işler beklenen biriyle ilgili ön yargılar, çıkan iş beklenenden iyiyse, hep o kişiye yarar. Örneğin Tarkan'dan iyi bir albüm beklenirken beklentinin altında bir albüm gelince, o albüm iyiyse bile çok kötü denir ancak Ayşe Hatun Önal'dan herkes özellikle de mankenlikten şarkıcılığa geçtiği için kötü işler beklediğinden birden bire iyi bir şeyler duymak şaşırtıyor ve normalin üzerinde bir takdire sebep oluyor bu kez de. Her yerde bu albümü öven yazılar bulmanız mümkün. Çok haksız da değiller, birazdan ben de öveceğim zaten. Ancak en azından müzikte ön yargılarından kurtulmayı büyük ölçüde başarmış biri olarak, ben bu şarkıları dinleyince herkes kadar şaşırmadım. O yüzden de albümü hemen yorumlamadım, bekledim, şarkıları iyice anlamak, dinlemek istedim. Gaza gelmek istemedim. Evet, albüm vasatın oldukça üzerinde özenilmiş bir iş gerçekten. Özellikle Kalbe Ben, Aç Kapıyı, Bırakma Beni, Doğru Kanaldan Bağlan ve İnat şarkıları çok hoşuma gitti. Geri kalanlar da dinlenebilir şarkılar. Ancak yer yer Ayşe Hatun Önal'ın yorumunda şımarıklığın biraz dozunu kaçırdığı kısımlar da rahatsız etmedi değil. Ayşe Hatun Önal iyi bir yorumcu değil belki ama bence verdiği emekle açığını kapatmış ve bütünlük arz eden, güzel bir çalışma ortaya koymuş. Ancak, ortada dönen "Hande Yener oturup bu albümü dinlesin ağzı açık kalsın, olağanüstü bir albüm olmuş" tadındaki abartılı yorumlara da kesinlikle katılmadığımı söylemem gerekir. Benim albümle ilgili ilk tebriğim aranjörler Erdem Kınay ve Mehmet Can Erdoğan'a. Gerçekten şarkıları çıkabileceği en üst seviyelere taşımışlar. İkinci tebriğim de yazdığı eğlenceli şarkı sözleri, cesareti ve özverisi için Ayşe Hatun Önal'a. Bu şekilde devam ettiği sürece başarılarının devamı gelecektir. "Kalbe Ben"in klibini yazının devamında bulabilirsiniz.

Ayşe Hatun Önal - Sustuysam / İNDİR (Avea Müzikİndir)
Ayşe Hatun Önal - Sustuysam / DİNLE (Musicopat)




Hiç yorum yok: